Häiriöitä maksuissa 21.5.–23.5.

24. toukokuuta 2021

Valitettavan järjestelmävian vuoksi perjantain 21.5. ja sunnuntain 23.5. välillä osa S-pankin ja Ålandsbankenin verkkopankkipainikkeilla tehdyistä maksuista on raportoitu epäonnistuneiksi, vaikka ne ovat onnistuneet.

Maksujen tilat päivittyvät jälkikäteen oikeiksi Extranet-palveluun sekä niihin verkkokauppa-alustoihin, jotka tukevat maksun tilan päivittämistä jälkikäteen.

 

Mitä toimenpiteitä tämä vaatii kauppiailta?

Asiakkaasi ovat voineet suorittaa maksun vian vuoksi useita kertoja. Mahdolliset ylimääräiset maksut voit palauttaa normaalisti Extranetistä. Katso ohje palautuksen tekemiseen.

Jos asiakkaasi on sinuun yhteydessä ja kertoo suorittaneensa maksun, jota et näe, odota 1–2 pankkipäivää ja tarkista maksun tila uudelleen Extranetistä.

 

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa!