Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Kevytmaksujen vastaanottaminen, maksujen seuranta ja palautukset

Näin seuraat maksuja hallintapaneelissa tai kassasovelluksissa.

 

Maksun vastaanottaminen

Kun asiakas maksaa maksunumeroosi Pivo-, OP-mobiili- tai Nordea Siirto -sovelluksella, siitä syntyy Checkou POS:iin uusi myyntitapahtuma. Myyntitapahtuma rekisteröidään siihen myyntipaikkaan ja sille tuotteelle, joka on lyhytnumeroa rekisteröitäessä määritelty.

Kevytmaksut tilitetään Checkout-maksunvälityspalvelun kautta tilityssyklin mukaisesti. Tilitysraportilla maksutapoina näkyvät Siirto, Pivo Kortti tai Pivo tili, riippuen siitä, mitä kautta asiakas on maksanut. Nämä kaikki maksutavat ovat kauppiaalle samanhintaisia.

 

Maksujen tarkastelu hallintapaneelissa

  • Kevytmaksulla tehdyt myynnit näkyvät hallintapaneelin etusivun myyntinäkymissä Siirto-maksutavan alla
  • Kevytmaksut näkyvät tilattavissa raporteissa (koonti- ja myyntipaikkaraportit)
  • Raporteilla maksut näkyvät Siirto-maksutavan alla. Myyjää ei ole merkitty maksuille.
  • Hallintapaneelissa et voi tehdä palautuksia. Jos haluat tehdä palautuksen kevytmaksulle, tee se iPad- tai Android-sovelluksella. Löydät ohjeet alta.

 

Maksujen tarkastelu ja palauttaminen iPad-sovelluksessa

Kevytmaksumyynnit näkyvät myyntiyhteenvedossa ja tapahtumissa.

Jos kassasovellus on päällä, saapuneesta kevytmaksusta näkyy notifikaatio sovelluksessa. 

  • HUOM. vain sen myyntipaikan, johon lyhytnumero on rekisteröity ja johon on kirjauduttu, maksut näkyvät.
  • Saat lisäksi ilmoituksen uusista Siirto-maksuista, jos annat iPadisi asetuksissa Checkout POS:lle luvan lähettää ilmoituksia.

Kevytmaksumyynneistä voi lähettää kuitin ja ne voi palauttaa avaamalla kyseisen maksutapahtuman tiedot. Lue myös tarkempi ohje palautuksiin täällä.

Kevytmaksuihin ei ole mahdollista tehdä osapalautusta, vaan palautusta tehtäessä on palautettava koko summa. Palautus kirjautuu joko käyttäjän tilille tai kortille (jos kyseessä on Pivo Kortti -maksu).

Maksutapahtuman tiedoissa näkyvä viitenumero on sama, joka näkyy maksajan sovelluksessa. Maksu kirjautuu samalla viitenumerolla myös Checkoutin tilille (pl. Pivo Kortti).

 

Maksujen tarkastelu ja palauttaminen Android-sovelluksessa

Kevytmaksumyynnit näkyvät sovelluksen tapahtumissa.

Jos kassasovellus on päällä, saapuneesta kevytmaksusta näkyy notifikaatio sovelluksessa. 

  • HUOM. vain sen myyntipaikan, johon lyhytnumero on rekisteröity ja johon on kirjauduttu, maksut näkyvät.

Myynneistä voi lähettää kuitin tai ne voi palauttaa avaamalla kyseisen maksutapahtuman erittelyn (samoin kuin yllä kuvattu iPad-sovelluksen yhteydessä). Lue myös lisää palautuksista.

Kevytmaksuihin ei ole mahdollista tehdä osapalautusta, vaan palautusta tehtäessä on palautettava koko summa. Palautus kirjautuu joko käyttäjän tilille tai kortille (jos kyseessä on Pivo Kortti -maksu).

Maksutapahtuman tiedoissa näkyvä viitenumero on sama, joka näkyy maksajan sovelluksessa. Maksu kirjautuu samalla viitenumerolla myös Checkoutin tilille (pl. Pivo Kortti).

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi