Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Kuinka asiakas suorittaa mobiilimaksun?

Kaipaako asiakkaasi apua sovelluksella maksamisessa? Tästä löydät ohjeet, kuinka maksu suoritetaan Pivolla, OP-mobiililla tai Nordea Siirto -sovelluksella.

Maksaminen Pivo-sovelluksella

  1. Valitse päänäkymästä "Maksa" tai skannaa kauppiaan QR-koodi avaamalla koodi-ikoni.
  2. Jos valitsit "maksa", kirjoita kauppiaan maksunumero "Syötä numero" -kohtaan.
  3. Kun olet syöttänyt numeron, paina "Käytä numeroa" ja täytä summa ja viesti.
  4. Paina "Jatka" ja hyväksy maksu pyyhkäisemällä. Kauppiaan nimi näkyy maksun hyväksymisnäkymässä.

 

Maksaminen OP-mobiililla

  1. Valitse "Uusi maksu".
  2. Kirjoita "Nimi tai numero"-kohtaan kauppiaan maksunumero.
  3. Numero näkyy Tuntemattomana numerona. Kun valitset numeron, tulee kauppiaan nimi näkyviin.
  4. Täytä summa ja viesti.
  5. Paina "Maksa" ja vahvista maksu.

 

Maksaminen Nordea Siirto -sovelluksella

  1. Valitse päänäkymästä "Maksu".
  2. Kirjoita "Nimi tai numero"-kohtaan kauppiaan maksunumero ja paina "Seuraava" tai lue QR-koodi.
  3. Täytä summa ja viesti. Yllä näet kauppiaan nimen.
  4. Paina "Jatka" ja hyväksy maksu pyyhkäisemällä.

 

Hyvä tietää maksuista

  • Tiliotteella saajakentässä lukee: CHK*KAUPPIAAN_NIMI
    • CHK = Checkout-maksunvälittäjä
    • KAUPPIAAN NIMI = Kauppiaan nimi, joka on rekisteröity Checkout POS -kassaan.
  • Pivo-sovelluksessa näytetään kauppiaan selkokielinen nimi tapahtumissa
  • Lyhytnumeron viitteellä voi tunnistaa maksun. Se on sama sekä kuluttajan että kauppiaan sovelluksissa 

 

Entä jos maksu epäonnistuu?

Jos maksu epäonnistuu, syynä voi olla väärä numero. Tarkista numero asiakkaan kanssa ja neuvo yrittämään uudelleen.

Jos maksunumero on oikein, syynä voi olla se, että kauppiaan lyhytnumeron rekisteröinti on epäonnistunut tai lyhytnumero ei ole enää käytössä.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi