Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Miura: mahdolliset ongelmat ja ratkaisut

Tästä löydät Miura-maksupäätteen mahdolliset ongelmatilanteet ja ratkaisut.
 

Maksupäätteen parittaminen tai käyttöönotto ei onnistu

Tee alla luetellut toimenpiteet ja yritä parittamista uudelleen.

Toimenpiteet:

Varmista, että maksupääte on valmiina Bluetooth-paritusta varten: sininen valo vilkkuu nopeasti.

  • Paina maksupäätteen Bluetooth-painiketta muutaman sekunnin ajan, kunnes painikkeen sininen valo alkaa vilkkua nopeammin.
  • Jos maksupäätteen Bluetooth-painikkeen valo ei ala vilkkua (palaa yhtäjaksoisesti tai ei pala lainkaan), kokeile maksupäätteen resetointia tai tehdasasetusten palautusta.
  • Jos sininen valo vilkkuu, mutta maksupäätteen parittaminen ei onnistu, laita mobiililaitteesi asetuksista Bluetooth-kytkin pois päältä ja takaisin päälle.
  • Jos parittaminen ei edelleenkään onnistu, käynnistä Checkout POS -sovellus uudestaan.
  • Jos parittaminen ei edelleenkään onnistu, käynnistä maksupääte ja mobiililaite uudestaan.
  • Tarkista, onko mobiililaitteellesi saatavissa uudempaa käyttöjärjestelmäversiota.
  • Jos Miura ei yhdisty yrityksestä huolimatta, voit käydä unohtamassa Miuran parituksen laitteesi asetuksista ja koittaa Miuran yhdistämistä seuraavien ohjeiden mukaisesti:

    1) Mene asetuksiin ja Bluetooth-kohtaan.
    2) Etsi Miura listasta ja valitse laitteen unohtaminen.
    3) Mene Checkout POS -sovelluksen "hallinta" osioon. Valitse "laitehallinta".
    4) Jos Miura on vielä vihreänä listassa, valitse se ja poista se käytöstä oikealta ylhäältä "poista käytöstä"  napista.
    5) Laita Bluetooth-yhteys Miurasta päälle. Sinisen valon tulee vilkkua hyvin nopeasti. Joskus Bluetooth-painiketta voi joutua painamaan useamman sekunnin ennen kuin yhteys on päällä.
    6) Tämän jälkeen voit kokeilla yhdistää Miuran Checkout POS:in laitehallinnan kautta "yhdistä" napista.  
    7) Miuran pitäisi tulla näkyviin "valitse lisälaite" kohtaan. Valitse se ja valitse "muodosta pari" 8) Tämän jälkeen Miuraan pitäisi tulla näkyviin hyväksymispyyntö. Hyväksy yhdistäminen painamalla Miurasta hyväksymispainiketta. 

Maksupäätteessä näkyy teksti "TAMPERED"

Maksupäätteessä on turvajärjestelmä, joka havaitsee mahdolliset maksupäätteen peukalointiyritykset. Turvajärjestelmä aktivoituu esimerkiksi, kun joku yrittää aukaista maksupäätteen tai mahdollisesti jos maksupääte on pudonnut lattialle. 

Turvajärjestelmän aktivoiduttua näytössä lukee "TAMPERED" ja maksupääte lakkaa toimimasta. Ota yhteys asiakaspalveluumme, niin toimitamme sinulle uuden maksupäätteen ensi tilassa.

Maksupäätteen, jossa lukee "TAMPERED" voit lähettää osoitteeseen:

Asiakaspalautustunnus 610166
Fix-Forum Oy
OP-palautus
Sinikalliontie 5
02630 Espoo

 

Miksi maksupäätteessä näkyy toisinaan teksti "Checking security"?

Maksupääte tekee ajoittain tarkastuksen, että maksupäätettä ei ole manipuloitu millään tavalla ja että maksaminen on edelleen turvallista.

 

Miksi maksupääte ei herää automaattisesti, kun korttimaksu aloitetaan?

Jos maksupääte ei ole latauksessa, se menee virransäästötilaan automaattisesti aina, kun sitä ei käytetä. Kytkemällä maksupäätteesi USB-kaapelilla kassalaitteistoon voit estää maksupäätteen menemisen virransäästötilaan. Maksupääte herää virransäästötilasta painamalla jotain maksupäätteen painikkeista tai työntämällä maksukortti sirukortinlukijaan.

 

Lue myös:

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi