Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Myyntipaikan luominen ja kirjautuminen myyntipaikkaan

Mikä on myyntipaikka?

Myyntipaikka on digitaalinen tai kivijalkatyyppinen itsenäinen myyntikanava. Jokaisella kauppiaalla on oletuksena yksi kivijalkamyyntipaikka, ja jos käytössä on verkkokauppaintegraatio, se luo digitaalisen myyntipaikan automaattisesti. Monimyymälätuki puolestaan mahdollistaa usean kivijalkatyyppisen myyntipaikan luomisen.

Jokainen kivijalkamyyntipaikka on itsenäinen, ja sille voi määritellä erikseen seuraavat asiat:

Myyntipaikan luominen hallintapaneelissa

Huom. Uuden kivijalkamyyntipaikan luonti edellyttää, että Monimyymälätuki-lisäosa on aktiivinen. Jos haluat aktivoida Monimyymälätuen, olethan yhteydessä Checkout POSin asiakaspalveluun.

Myyntipaikkoja voit luoda hallintapaneelissa kohdassa Hallinta -> Myyntipaikat -> Luo myyntipaikka.

 

Syötä avautuvaan ikkunaan seuraavat tiedot:

  • Myyntipaikan nimi
  • Myyntipaikan osoitetiedot
  • Myyntipaikan puhelinnumero ja sähköpostiosoite
  • Myyntipaikan kuitin tiedot
  • Käyttäjät, joilla on oikeus kirjautua myyntipaikkaan
 


Kivijalkatyyppisen myyntipaikan nimi ja osoite näkyvät kuitilla. Nimi näkyy myös kassasovelluksessa.

Kirjautuminen myyntipaikkaan

Kassasovelluksessa myyntipaikkaan voivat kirjautua ne käyttäjät, joille on annettu käyttöoikeus kyseiseen myyntipaikkaan. Käyttöoikeuksia voit hallinnoida hallintapaneelin käyttäjähallinnassa (Hallinta -> Käyttäjähallinta).

Sovelluksen kirjautumisnäkymässä näkyvät aakkosjärjestyksessä kaikki aktiiviset kivijalkamyyntipaikat. Valitse haluamasi myyntipaikka listalta ja paina sitä.

 --
 
Tämän jälkeen sovellukseen tulee näkymä, jossa voit valita kirjautuvan käyttäjän. Listassa näkyvät kaikki ne käyttäjät, joilla on oikeus kyseiseen myyntipaikkaan. Valitse näkymästä käyttäjätunnuksesi, syötä PIN-koodisi ja aloita kaupanteko.
 
--
 
Sovelluksessa on nyt saatavilla kyseisen myyntipaikan tiedot ja siihen merkityt tuotteet. Kaikki myynnit kirjautuvat kyseiselle myyntipaikalle. Jos luot uuden tuotteen sovelluksessa, se sijoittuu automaattisesti siihen myyntipaikkaan, johon kirjautuneena luot sen.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi