Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Myyntipaikka

Tästä löydät lisätietoa myyntipaikkojen hyödyntämisestä.

Jokainen Checkout POS:n määritelty myyntipaikka toimii erillisenä myyntikanavana. Oletuksena jokaisella kauppiaalla on yksi kivijalkamyyntipaikka, mutta Monimyymälätukea käyttävä kauppias voi luoda myyntipaikkoja lisää.

Myös mahdollinen verkkokauppa näkyy omana myyntipaikkana.

 

Myyntipaikka ja sen tiedot

Jokaisella kauppiaalla on oletuksena näkyvillä yksi kivijalkamyyntipaikka, joka on nimetty toimipaikan paikkakunnan mukaan.

Verkkokauppaintegraatiota käyttäville kauppiaille myös verkkokauppa näkyy yhtenä myyntipaikkana. 

Kivijalkamyyntipaikan tietoja, kuten sen nimeä, voit hallinnoida hallintapaneelin kohdassa "Hallinta" -> "Myyntipaikat". Kun klikkaat myyntipaikan nimeä, saat auki ikkunan, jossa voit muokata tietoja.

 

Mitä hyötyä myyntipaikasta on?

Myyntipaikka helpottaa tuotevalikoiman hallintaa: voit hallita myyntipaikassa näkyvää tuotevalikoimaa ja määritellä, mitkä tuotteet siellä näkyvät. Näin et joudu esimerkiksi sesonkimyynnin tapauksessa poistamaan tuotteita tuoterekisteristä kokonaan, vaan voit vain poistaa ne vain näkyviltä myyntipaikastasi.

Mobiililaitteesi kassasovellus on automaattisesti yhdistetty kivijalkamyyntipaikkaasi, joten ainoastaan kyseiseen myyntipaikkaan lisätyt tuotteet näkyvät sovelluksessa.

Tuotteen myyntipaikan voit valita jo tuotteen luonnin yhteydessä. 

Voit muokata tuotteiden myyntipaikkoja myös "Tuotteet" -> "Myyntipaikat" -välilehdellä seuraavasti:

  1. Valitse myyntipaikka yläreunan välilehdeltä
  2. Valitse tuotteet, joiden myyntipaikkaa haluat muokata
  3. Valitse toiminnoksi joko "vaihda myyntipaikkoja", jolloin voit vaihtaa tuotteet toiseen myyntipaikkaan (esim. verkkokauppasi), jos sinulla on sellainen, tai "poista myyntipaikasta", jos haluat, että tuotteet eivät ole näkyvillä tässä myyntipaikassa.

Myyntipaikasta poistetut tuotteet eivät poistu tuoterekisteristäsi, mutta ne eivät enää näy kyseisessä myyntipaikassa. Tällaiset tuotteet siirtyvät "lajittelemattomat tuotteet" -välilehdelle, josta voit myöhemmin lisätä ne takaisin haluamaasi myyntipaikkaan.

 

Lue myös:

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi