Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Stockmann.comissa tehdyt tilaukset ja niiden käsittely

Asiakkaidesi Stockmann.com:ssa tekemät tilaukset tulevat näkyviin Checkout POS:n hallintapaneelin kohtaan “Tilaukset”. Tästä löydät ohjeet niiden käsittelyyn.

Tilaukset

Asiakkaiden Stockmann.com:ssa tekemät tilaukset tulevat näkyviin Checkout POS:n hallintapaneelin kohtaan “Tilaukset”. Punainen ympyrä kertoo, kuinka monta avointa tilausta sinulla on. Jos tilauksia on yli 99, käytetään merkkiä 99+.

Tilaukset näkyvät listausnäkymässä, josta voit filtteröidä niitä tilojen tai myyntipaikan perusteella. Lisäksi voit hakea tilauksia kaikilla näkyvissä olevilla tiedoilla tai tuotteen tiedoilla.

Sarakkeiden selitykset

  • Tilaus = Checkout POS:n generoima yksilöllinen tilausnumero.
  • Aika = Milloin tilaus saapunut kassajärjestelmään.
  • Asiakas = Asiakkaan nimi.
  • Myyntipaikka = esim. Stockmann.com.
  • Tunniste = Myyntipaikan tunniste: tässä tapauksessa Stockmann.com:in tilausnumero. Se näkyy asiakkaalle esim. tilausvahvistuksessa.
  • Toimitus = Asiakkaan valitsema toimitustapa.
  • Summa = Tilauksen summa (HUOM. Jos asiakkaalla  on ollut ostoskorissa tuotteita myös toiselta kauppiaalta, silloin asiakkaan tilausvahvistuksessa näkemä summa on isompi.)
  • Tila = Tilauksen tila. Ks. tilat alla.'

 

Tilausten tilat

Tilauksia käsitellään seuraavien tilojen kautta. Tilauksen tila muuttuu vasta, kun kaikki tilauksen rivit ovat menneet ko. tilaan. 

  • Esimerkki: jos tilauksesta on toimitettu yksi rivi kahdesta, tilaus on edelleen “Avoin”- tilassa.

Tilausten toimitustilat ovat Avoin, Käsitelty, Peruttu, Toimitettu ja Palautettu. Tilauksia voi lajitella tilojen mukaan sekä hakea tilausnumerolla tai tuotteen SKU:lla.

 

AVOIN = Alkutila, tilaus on maksettu, mutta kaikkia sen rivejä ei ole käsitelty.

 

KÄSITELTY = Tilaus on kesken: esim. sille on merkitty toimitustieto, mutta ei annettu seurantakoodia.

 

PERUTTU = Kun kaikki tilauksen rivit on peruttu. Lopputila.

 

TOIMITETTU = Kun kaikki tilauksen rivit on toimitettu. Tällöin tilaus on valmis.

 

PALAUTETTU = Kun kaikki tilauksen rivit on palautettu. Lopputila

 

Kauppias saa jokaisesta uudesta tilauksesta sähköpostin osoitteeseen, joka on määritelty myyntipaikan tiedoissa.

Pääset lisäämään sähköpostiosoitteen kohdasta Hallinta -> Myyntipaikat -> Stockmann.com.

Tilausten sähköpostiosoite-kenttään määriteltyyn sähköpostiin tulee jokaisesta uudesta tilauksesta sähköposti. Jos kenttä on tyhjä, sähköpostia ei tule.

 

Tilausnäkymä

Kun klikkaat tilausta tilauslistauksesta, pääset tilausnäkymään. Tilausnäkymässä näet yleiskatsauksen tilauksen tiedoista eli tilausriveistä ja maksusta sekä toimitustiedot. Tilausnäkymässä pystyt myös tekemään erilaisia toimintoja.

 

Tilausnäkymässä käsittelet tuotteita. Tilatut tuoterivit ovat ensin “Odottavat tuotteet”-osiossa. Kun ne on joko peruutettu, toimitettu tai palautettu, ne siirtyvät omiin osioihinsa. 

Odottavat tuotteet -näkymästä näet, milloin tuotteet on luvattu olevan asiakkaalla perillä. Tämän ohjeajan noudattaminen on erittäin tärkeää. Lisäksi näet, paljonko sinulla on varastosaldoa ko. tuotteelta vapaana sekä tuotteiden lukumäärän.

HUOM: Asiakastiedoista on asiakkaan sähköpostiosoite vaihdettu muotoon info@stockmann.com.Toimitusta varten näet asiakkaan nimen, toimituspisteen osoitteen ja puhelinnumeron.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi