Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Tilitysraporttien haku Kauppiaspaneelista

Paytrail ja Checkout Finland ovat yhdistyneet, ja 5.10.21 alkaen Checkout-maksupalvelu on jatkanut Paytrailin nimellä ja brändillä.
 
Paytrail toimii maksunvälittäjänä Checkout POS:n korttimaksuissa, ja voit tarkastella tilityksiäsi Paytrailin Kauppiaspaneelissa.

Löydät tilitysraportit Kauppiaspaneelista seuraavasti:

  • Kirjaudu sisään Kauppiaspaneeliin. Käyttäjätunnukset Kauppiaspaneeliin on luotu asiakkaaksitulon yhteydessä.
    • Voit käyttää samaa tunnusta kuin Checkoutin Extranetissa.
    • Jos olet unohtanut salasanasi, lue ohje sen palauttamiseen
  • Löydät viimeisimmät tilitysraportit etusivulta. Voit myös siirtyä tilitysraportteihin sivuvalikosta valitsemalla Tilitysraportit.

Tilitysraportit-välilehdellä näet listan tilitysraporteistasi. Järjestelmä taulukoi raporteista päivämäärän, tilitysraportin numeron ja summan. Voit ladata PDF-muotoisen tilitysraportin klikkaamalla tilitysraportin numeroa.

Tarkemman erittelyn tilitykseen sisältyvistä maksutapahtumista saat klikkaamalla "Avaa erittely" -linkkiä. Avautuvassa "Maksutapahtumat" -näkymässä voit napata maksutapahtumista erittelyn CSV-tiedostona, valitsemalla Lataa CSV.

Tilitysraportti luodaan automaattisesti, kun tilitykset on laskettu ja lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, joka on määritelty Kauppiaspaneelin "Kauppiastili"-näkymässä raporttien vastaanottajaksi. Raportin vastaanottajan voi tarvittaessa päivittää "Kauppiastili"-näkymässä.

Kuukausittaisen raportin hakeminen

Saat ladattua raportin kuukauden maksutapahtumista (maksimissaan 3kk ajalta) seuraavasti:

  • Valitse Kauppiaspaneelissa Maksutapahtumat-välilehti
  • Syötä Pvm-kohtaan haluttu aikaväli
  • Valitse "Näytä lisää", jotta saat kaikki hakukriteerit näkyville
  • Jos haluat raportille tiedot perityistä kuluista, lisää Kuvaus-kenttään teksti: “Kauppiaalta perityt kulut” tai “Transaktiomaksut ja provisiot”
  • Vastaavasti tilitetyt summat voi hakea lisämäällä Kuvaus-kenttään teksti: “Tilisiirto kauppiaan tilille”
  • Klikkaa Hae
  • Kyseisillä kriteereillä löytyvät tapahtumat avautuvat ja voit ladata tiedot CSV-tiedostona kohdasta Lataa CSV.

 

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa arkisin klo 8–17. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi