Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Toimitukset

Ohje toimituksen luontiin sekä seuranta- ja palautustunnuksen käyttöön.

 

Toimituksen luonti ja myöhästymisilmoitus

 

  • Toimituksen luonti tapahtuu klikkaamalla “Luo toimitus”-nappia. Voit tehdä yhdestä tilauksesta yhden tai useamman toimituksen.
  • Valitse avautuvasta ikkunasta, mitkä tilausrivit olet lisäämässä kyseiseen toimitukseen. Oletuksena ikkunaan tulevat kaikki tilausrivit, mutta laittamalla määrän 0:ksi, voit tiputtaa jotkut rivit toiseen toimitukseen.



  • Jos toimitus on myöhässä, ilmoita siitä asiakkaalle. Tämän voit tehdä kohdasta “Lisää toimintoja” -> “ilmoita myöhästymisestä”:
  • Valitse avautuvasta ikkunasta, mitkä tilauksen rivit ovat myöhässä ja anna niille uusi toimituspäivä.
 

 

Lähetyslista

 

Toimituksen luonnin jälkeen voit tulostaa toimitukselle lähetyslistan ja lisätä sen asiakkaalle menevään pakettiin. Jos käytät lähetettä, sen on oltava mukana lähetyksessä. 

Lähetyslistaa voit käyttää myös keräilyyn, jos tulostat sen ennen toimituksen tekemistä. Silloin siinä näkyvät kaikki tuotteet.

 

Seuranta- ja palautustunnus 

 

Kun toimitus on merkitty järjestelmään, sille pitää merkitä myös seuranta- ja palautustunnus.  Lisää tunnus klikkaamalla “Lisää seurantatunnus” toimituksen kohdalla:

 

HUOM. Tilaus siirtyy “Toimitettu”-tilaan vasta, kun tilauksen kaikki rivit on toimitettu ja kaikille toimituksille on merkitty seurantatunnus. Seurantatunnuksen merkitseminen on pakollista.

 

Kun tilauksen kaikki rivit on toimitettu, “Odottavat tuotteet” -osio poistuu näkyvistä ja tilauksella näkyvät rivien toimitukset omissa laatikoissaan.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi