Kun Shopify-lisäosa otetaan käyttöön, se lataa ensin kaikki tuotetiedot integraatiosuunnan mukaisesti.
- Jos kahdella tai useammalla tuotteen variantilla on sama SKU, jälkimmäinen jää virheeseen.
- Jos kahdella samalla tuotteella on sama SKU, OP Kassa lisää SKU:n perään -1, esim. puhelin-1.
- Shopifyn hallintasovelluksen virhetilanteet-listauksesta (App -> OP Kassa -> Virhetilanteet) näet tuotteet, jotka eivät ole päivittyneet Checkout POSin suuntaan.
Tuotteiden synkronointi
Tuotteiden synkronoinnista on hyvä tietää seuraavat asiat
- SKU on tuote- ja varianttitasolla uniikki tietokenttä Checkout POSin tietokannassa
- SKU ei ole uniikki Shopifyssä.
- Jos yhdellä tai useammalla tuotteella tai variantilla on sama SKU Shopifyssä, ko. tuotteen / variantin päivitys Checkout POSiin epäonnistuu.
Katso linkin takaa löytyvästä taulukosta, miten Shopifyn tuotetiedot viedään OP Kassaan.
Tuotevarianttien käsittely
Tuotevarianttien käsittely Checkout POSin ja Shopifyn kesken eroaa hieman. Siitä on hyvä tunnistaa nämä asiat
- Checkout POSin tuotevaihtoehdot ja niiden arvolistat ovat globaaleja. Integraatio tekee tuotevaihtoehtolistat Checkout POSiin tuotevaihtoehdon nimen perusteella (esim. koko ja sen arvot S,M,L).
- Varianttien järjestystä ylläpidetään samana molemmissa järjestelmissä.
- Varianttien SKU on myös uniikki tieto Checkout POSissa.
- Shopifyssä variantilla voi olla vain yksi kuva, mutta Checkout POSissa niitä voi olla useampia.
Mitta- ja painotietoja pääsee muokkaamaan oman editorin kautta, koska ne eivät ole Shopifyssa osa tuotteen perustietoa.