Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Virta, akku sekä päätteen sammuttaminen ja käynnistäminen

Tästä löydät ohjeen akun lataamiseen sekä ohjeet päätteen sammuttamiseen.

Virransyöttö ja akun lataaminen

Yoximo-päätteessä on 1200 mAh ladattava Lithium-ion -akku. Älä koskaan poista akkua maksupäätteestä, jos pääte on kytketty verkkovirtaan. 

Akku latautuu, kun pääte on kytkettynä verkkovirtaan. Latauksen aikana maksupäätteen näytön yläreunassa olevan latausilmaisimen palkit liikkuvat.

Lataa akkua säännöllisesti. Akun tyhjeneminen kokonaan lyhentää akun käyttöikää, mutta usein lataaminen ei lyhennä sitä. Uusi akku saavuttaa täyden kapasiteetin 2-3 latauskerran jälkeen. Akku latautuu parhaiten normaalissa huonelämmössä.

 

Päätteen sammuttaminen ja käynnistäminen

Sammuttaminen

Jos haluat sammuttaa maksupäätteen esimerkiksi lentomatkan ajaksi, paina punaista "Stop"-näppäintä vähintään 5 sekuntia. Kun haluat käynnistää laitteen jälleen, paina keltaista "On"-nappia.

Päätettä ei kannata sammuttaa, ellei siihen ole erityistä tarvetta. Jos pääte on käyttämättömänä pitkiä aikoja, kannattaa akku ladata noin puolilleen ja poistaa akku säilytyksen ajaksi.

 

Uudelleenkäynnistys

Päätteen uudelleenkäynnistys tapahtuu painamalla keltaista "Corr"-näppäintä. Pidä näppäin pohjassa vähintään 5 sekunnin ajan.

Uudelleenkäynnistyksen yhteydessä pääte saattaa ladata uuden ohjelmistoversion tai parametreja, joten käynnistys voi kestää useita minuutteja.

 

Resetointi

Jos et saa laitetta uudelleenkäynnistettyä, voit resetoida sen poistamalla päätteen akun. Kun olet poistanut akun, odota 10 sekuntia, laita akku takaisin ja paina keltaista näppäintä.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi