Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

WooCommerce-integraation asetukset ja synkronointi: tilaustiedot

Ennen kuin otat WooCommerce-integraation käyttöön, tarkista sen integraatioasetukset. Integraatioasetukset löytyvät valitsemalla vasemman laidan valikosta WooCommerce -> Asetukset ja sen jälkeen ylälaidan valikosta “Checkout POS”.
 

Sivun alareunasta löydät synkronointiin ja integraatioon liittyvät asetukset. Tämä artikkeli käsittelee tilaustietojen asetuksia ja synkronointia.

 

Asetukset: Tilaustiedot

Tilaustietojen synkronointi järjestelmien välillä on tärkeää erityisesti saldokäsittelyn näkökulmasta. Jos tilauksia ei synkronoida, saldot eivät pysy ajan tasalla järjestelmien välillä.

Tilausten synkronointi Checkout POS-kassaan on pakollista, jos haluat saada verkkokaupan myynnit näkymään kassajärjestelmän raporteilla ja myynnin seurannassa.

Tilauksia voidaan synkronoida tuotteista poiketen joko

  • molempiin suuntiin
  • pelkästään toiseen suuntaan
  • tai olla synkronoimatta ollenkaan.

 

Jos tilauksia synkronoidaan Checkout POS -kassasta WooCommerceen, tilaukset tuodaan WooCommerceen kaikista kassan myyntipaikoista.

  • Tällä hetkellä ei ole mahdollista synkronoida tilauksia WooCommerceen vain valituista myyntipaikoista. 

Jos tilauksia synkronoidaan WooCommercesta Checkout POS -kassaan, kaikki WooCommercen tilaukset näkyvät WooCommerce-myyntipaikan alla kassajärjestelmässä.

Vain maksetut tilaukset synkronoidaan eri järjestelmien välillä. Avoimia tilauksia ei synkronoida.

 

Synkronointi: Tilaustiedot

Verkkokauppatilauksia synkronoidaan WooCommercesta Checkout POS -kassaan raportointia ja saldonhallintaa varten, jos Checkout POS on saldotiedon pääjärjestelmä.

Checkout POS:n tulleet verkkokauppatilaukset näet hallintapaneelista ja iPad-sovelluksen Tilaukset-osion alta. WooCommerce-verkkokauppatilaukset menevät automaattisesti WooCommerce-myyntipaikkaan.

WooCommerce-verkkokauppatilauksia pystyy hallinnoimaan ainoastaan WooCommerce-verkkokaupan kautta (merkitsemään toimituksia, palautuksia). Checkout POS -kassaan tuodaan ainoastaan maksetut tilaukset.

Jos verkkokauppatilausten synkronointi on laitettu päälle myös Checkout POS:sta WooCommerceen, kivijalan myynnit näkyvät maksettuina ja toimitettuina (Completed) tilauksina WooCommercessa.

Jos saldon pääjärjestelmä on WooCommerce, kivijalkamyynnit pitää synkronoida kassasta WooCommerceen. 

HUOM: Kassajärjestelmästä tuoduille kivijalkamyynneille ei saa tehdä palautuksia WooCommercen kautta.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi