Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

WooCommerce-integraation asetukset ja synkronointi: tuotetiedot

Your blog post content here…

Ennen WooCommerce-integraation käyttöönottoa integraatioasetukset tulee käydä läpi. 
Integraatioasetukset löytyvät valitsemalla vasemman laidan valikosta WooCommerce -> Asetukset ja sen jälkeen ylälaidan valikosta “Checkout POS”.
 

Asetukset: Tuotteiden vienti

WooCommercen ja Checkout POSin välisessä integraatiossa tuotetietojen synkronointi tukee molempiin suuntiin synkronointia, mutta molemmat suunnat eivät voi olla päällä yhtäaikaisesti. Integraatioasetuksissa tulee valita kumpi järjestelmä on tuotetietojen pääjärjestelmä (master). Vain pääjärjestelmään tehdyt tuotemuutokset säilyvät, ja pääjärjestelmään tehdyt muutokset ajavat aina yli muutokset toisesta järjestelmästä. 

Esim. jos tuotetietojen synkronointi on WooCommercesta Checkout POSiin, tuotteiden perustamiset ja tuotetietojen päivitykset pitää tehdä WooCommerceen. Checkout POSiin tehdyt tuotemuutokset ajetaan yli, kun tuotetta seuraavan kerran päivitetään WooCommercesta.

 

Synkronointi: Tuotetiedot

Tuotetietojen synkronointi on Checkout POSin WooCommerce-integraation tärkeimpiä osa-alueita. Kun integraatio laitetaan päälle, integraatio synkronoi ensin kaikki tuotetiedot valitun integraatiosuunnan mukaisesti

Jos kahdella tai useammalla tuotteen variaatiolla on sama SKU niin silloin jälkimmäinen jää virheeseen. Jos kahdella samalla tuotteella on sama SKU niin silloin OP Kassa luo SKU:n. 

Tuotteiden synkronoinnista on hyvä tietää seuraavat asiat:

  1. SKU on tuote- ja varianttitasolla uniikki Checkout POSin tietokannassa
  2. SKU on uniikkitieto WooCommercessa, mutta voi olla myös tyhjä
  3. Mikäli WooCommercen tuotteella tai variaatiolla ei ole SKU:ta, OP Kassaan luodaan sellainen automaattisesti.

WooCommercen tuotetiedot viedään Checkout POSiin seuraavan taulukon mukaisesti:

WooCommerce

OP Kassa

Kommentit/poikkeukset

Product name

(Tuotteen nimi)

Product name

(Tuotteen nimi)

 

Product short description

(Tuotteen lyhyt kuvaus)

Description

(Kuvaus)

Tekstistä poistetaan Checkout POSiin vietäessä kaikki HTML-muotoilut.

SKU

SKU

SKU:n on oltava yksilöllinen kaikilla tuotteilla ja varianteilla. Jos Checkout POSissa on jo tuote, jolla on sama SKU on WooCommercesta tuodulla tuotteella, tuote voidaan lisätä silti Checkout POSiin mutta järjestelmä muuttaa sen SKU:n uniikiksi. Tällaisessa tilanteessa SKU on eri OP Kassassa ja WooCommercessa.

Regular price

(Normaalihinta)

Price

(Hinta)

 

Sale price

(Alennushinta)

Discount price

(Alennettu hinta)

 

EAN

(EAN)

Barcode

(Viivakoodi)

 

Weight

(Paino)

Weight

(Paino)

 

Length/height/width

(Pituus/korkeus/leveys)

Length/height/width

(Pituus/korkeus/leveys)

 

Stock quantity

(Varaston määrä)

Stock amount

(Määrä varastossa)

 

Allow backorders

(Hyväksy jälkitoimitukset)

Allow oversell

(Salli ylimyynti)

 

Product long description

(Tuotteen pitkä kuvaus)

Product online description

(Tuotteen kuvaus verkossa)

 

Tax class

(Veroluokka)

Value-added tax

(Arvonlisävero)

 

Tuotevariaatioiden käsittely Checkout POSin ja WooCommercen kesken eroavat hieman ja niistä on hyvä tunnistaa nämä asiat:

  1. Checkotu POSin tuotevaihtoehdot ja niiden arvolistat ovat globaaleja. Integraatio tekee tuotevaihtoehtolistat Checkout POSiin tuotevaihtoehdon nimen perusteella (esim. koko ja sen arvot S,M,L). Tuotevaihtoehdon nimen tulee siis olla määritelty (pelkkä Polkutunnus (slug)-tieto ei riitä) tuotteen ominaisuudet (Tuotteet -> Ominaisuudet) sivulla.
  2. Variaatioiden järjestystä ylläpidetään samana molemmissa järjestelmissä.
  3. Varianttien SKU on uniikki tieto molemmissa järjestelmissä, mutta WooCommercessa kenttä voi olla myös tyhjä.
  4. WooCommercessa variantilla voi olla vain yksi kuva, mutta Checkout POSissa niitä voi olla useampia. Integraatiossa ei ole tukea WooCommercen lisäosien mahdollistamille lisäkuville.

Huom! Saldo- eli varastotiedot synkronoidaan toistaiseksi samaan suuntaan kuin tuotetiedot. Tulevaisuudessa suunta on mahdollista valita erikseen.

 

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi