Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

WooCommerce-lisäosan käyttöönotto

Näin yhdistät Checkout POS -kassan ja WooCommerce-verkkokaupan.

 

Alkutoimenpiteet

Tarkista ensin, että käytössäsi ei ole alla listattuja lisäosia. Näiden lisäosien on todettu aiheuttavan virheitä integraation toiminnallisuudessa.

Koska Wordpressin / WooCommercen lisäosavalikoima on todella suuri, emme ole tunnistaneet kaikkia yhteensopimattomia lisäosia vielä. Täydennämme listaa sen mukaan, kun saamme aiheesta lisätietoa.

Jos et ole varma mitä lisäosia sinulla on käytössä, voit asentaa WooCommerce Checkout POS-lisäosan. Lisäosan asennus tarkistaa Wordpressin asetukset ja ilmoittaa jos ympäristössä on lisäosia, joiden kanssa on tiedossa olevia yhteensopivuusongelmia.

HUOM: Muista ottaa varmuuskopio ennen kuin otat integraation ensimmäisen kerran käyttöön!

Lisäosa

Ongelma

Suositeltava korvaaja

WCML

WCML-lisäosan versiossa 4.4.7 ja sitä uudemmissa on bugi, joka aiheuttaa ongelman autentikoinnissa. 

WCML 4.4.6 tai täällä  kuvattu workaround

qTranslateX

Pluginia ei enää ylläpidetä. Aiheuttaa ongelmaa yhteyden autentikoinnissa.

qTranslate-XT tai

WPML

Sitepress Multilingual CMS

WPML-lisäosan edeltäjä. WPML

Polylang

Ilmainen Polylang-laajennos ei tue WooCommercen rajapinnassa tuotteiden kyselyä kieliversion perusteella, josta syystä rajapinta palauttaa kaikki tuotteen kieliversiot ja päivittää Checkout POS:iin viimeisimpänä kyselyn tuloksesta löytyvän tuotteen. Tästä johtuen tuotteen kieliversio saattaa muuttua.

Polylang Pro + Polylang for WooCommerce (Polylang Business Pack sisältää molemmat laajennokset)

 

Checkout POS:n ja WooCommercen yhdistäminen tapahtuu seuraavasti


  1. Tilaa WooCommerce -lisäosa Checkout POS:n hallintapaneelista
  2. Asenna WooCommercen Checkout POS-lisäosa
  3. Aja järjestelmätesti 
  4. Avaa WooCommercen lisäosan Checkout POS-yhteys
  5. Määritä synkronointiasetukset

Alla vaiheet on kuvattu tarkemmin.

 

1. Tilaa WooCommerce -lisäosa  hallintapaneelista

  1. Avaa Checkout POS:n hallintapaneeli
  2. (Mikäli tarkoitus on käyttää QA-testiympäristöä, osoite on: https://qa-hallinta.op-kassa.fi)
  3. Valitse vasemman laidan valikosta Hallinta -> Lisäosat.
  4. Etsi listalta WooCommerce, klikkaa “Ota käyttöön” ja sen jälkeen “Osta lisäosa”.

 

2. Asenna WooCommercen Checkout POS-lisäosa

  1. Kirjaudu WordPress-sivustosi hallintapaneeliin ja valitse vasemman laidan valikosta Lisäosat -> Lisää Uusi.
  2. Kirjoita hakukenttään "Checkout POS for WooCommerce" ja asenna sekä aktivoi lisäosa hakutulosten joukosta.

 

3. Aja järjestelmätesti

  1. Siirry WooCommerce->Asetukset ja valitse Checkout POS -välilehti.
  2. Tältä sivulta löytyy kohta “Kassa-integraatio-lisäosan eheys”, jonka avulla voit tarkistaa, että verkkokauppasi ympäristöasetukset ovat kunnossa. Suorita tarkistus painamalla “Aja järjestelmätesti”. 
    1. Jos tarkistus onnistuu, saat viestin “Järjestelmätesti suoritettu onnistuneesti”.
    2. Jos tarkistuksessa ilmenee virheitä, ole hyvä ja kopioi virheviesti talteen, jonka jälkeen voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Muista välittää saamasi virhetiedot tukipyynnön mukana.

 

4. Avaa WooCommercen Checkout POS -yhteys

  1. Yhdistä lisäosa Checkout POS-kassaan valitsemalla Wordpressin vasemman laidan valikosta WooCommerce -> Asetukset ja sen jälkeen ylälaidan valikosta “Checkout POS”.
  2. Valitse haluttu toimintaympäristö. Jos haluat yhdistää WooCommercen Checkout POS:n testiympäristöön (tuotantoympäristön sijaan), valitse "Yhdistä Checkout POS:n testiympäristöön" ja "Tallenna muutokset" sivun alareunasta.
  3. Valitse lopuksi “Integraation tila”-kohdasta “Yhdistä”.
  4. Ruudulle aukeaa ensin Checkout POS:n kirjautumisruutu. Kirjaudu sisään jatkaaksesi autentikointia.
  5. Seuraavaksi Checkout POS pyytää luvan avata yhteyden WooCommerceen. Valitse “Myönnä lupa”
  6. Yhdistä seuraavaksi Checkout POS -lisäosa WooCommerceen valitsemalla “Hyväksy”:


5. Määritä synkronointiasetukset

Määritä lopuksi haluamasi synkronointiasetukset.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi