Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Yleistä Shopify-integraatiosta

 

Nämä asiat on hyvä tietää Checkout POS:n ja Shopifyn integraatiosta.

Integraatio on rakennettu lähes reaaliaikaiseksi, jolloin tuote-, varasto- ja tilaustiedot pysyvät ajan tasalla järjestelmien välillä. Tietojen päivityksissä järjestelmien välillä voi olla 1–3 minuutin viive.

Seuraavat asiat on hyvä huomioida osalta:

  • Integraation toimintaperiaatteisiin on mahdollista vaikuttaa asetuksilla. Käy asetukset huolellisesti läpi ja valitse ne synkronointitavat, jotka tukevat sinun tapaasi käyttää verkkokauppaa ja kassajärjestelmää.
  • Tietojen päivityksissä eri järjestelmien välillä voi olla muutaman minuutin viive. Muista tarkistaa virhetilanteiden lista Shopifyn integraatiosovelluksen hallintanäkymästä, jos epäilet virhettä integraatiossa.
  • Tuotetiedoissa SKU on pakollinen ja yksilöivä arvo Checkout POS:ssa, mutta Shopifyssä se EI ole. Tämä voi aiheuttaa virhetilanteita tai SKU:n muuttumisen, kun tuotetietoja synkronoidaan.
  • Jos haluat tehdä verkkokaupassasi ylimyyntiä, voit valita Shopifyssä varianttikohtaisesti, mille tuotteelle haluat sallia ylimyynnin. 
  • Jos olet tehnyt Shopify-verkkokauppaasi tuoteryhmittelyitä (collections), ryhmittelyt eivät siirry Checkout POS:iin. Samoin Checkout POS:n tuoteryhmät eivät siirry Shopifyyn.
  • Shopifystä tulevat verkkokauppatilaukset pitää käsitellä ja merkitä toimitetuksi Shopifyssä. Sen tietoja voi vain katsella kassajärjestelmästä.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi