Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Yomani: mahdolliset ongelmatilanteet ja ratkaisut

Tästä löydät ratkaisut Yomani-maksupäätteen yleisimpiin kysymyksiin ja mahdollisiin ongelmatilanteisiin.

Mitä tehdä, jos maksupäätteen näytöllä lukee:

Etsitään yhteyttä

  • Tarkista, että kaikki johdot ovat kiinni maksupäätteessä.
  • Tarkista palomuurin asetukset.
  • Tarvittaessa irrota virtajohto maksupäätteestä ja käynnistä maksupääte uudelleen tai resetoi pääte painamalla laitteen päädyssä olevaa pientä painiketta noin 10 sekunnin ajan esimerkiksi kynällä.
  • Jos ongelmat jatkuvat, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

"Tampered" oranssilla tekstillä punaisella pohjalla  

  • Maksupääte on lakannut toimimasta.
  • Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, niin toimitamme sinulle uuden maksupäätteen. 

 

Do not power off  

  • Maksupääte hakee päivityksiä. Tämä saattaa kestää useamman minuutin.
    • Laitteen sammuttaminen voi keskeyttää päivityksien asentumisen ja vaurioittaa laitetta.
    • Jos pääte ei löydä päivityksiä kohtuullisen ajan sisällä (30 min) vaan jää tähän tilaan, laite voidaan sammuttaa ja se todennäköisesti joudutaan vaihtamaan. Ole tällaisessa tilanteessa yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Muita ongelmatilanteita:

 

Maksupääte ei reagoi
Käynnistä maksupääte uudestaan irrottamalla virtajohto tai resetoi laite.

 

Laite ei hyväksy sirumaksua
Puhdista siru, työnnä kortti pohjaan asti.

 

Laitteen (Yomani 3G ) 3G yhteys on huono ja laite ei saa yhteyttä / pätkii
Mikäli yhteysongelmat ovat toistuvia, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Maksu ei siirry maksupäätteelle tai maksupäätteeltä iPadiin
Peruuta maksu maksupäätteen punaisesta napista ja tarvittaessa sulje Checkout POS -sovellus. Pääset tarkastelemaan tapahtumista, onko maksu mennyt läpi, jos asiakas on jo kerennyt laittaa pin-koodin ja painanut vihreää näppäintä tai suorittanut lähimaksun.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi