Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Yomanin käyttöönotto ja yhdistäminen kassasovellukseen

Näin otat Yomanin käyttöön ja yhdistät sen kassasovellukseen.

Käynnistä maksupääte näin

  • Kytke maksupääte virtajohtoon, jonka jälkeen laite käynnistyy automaattisesti. 
  • Jos maksupääte alkaa tehdä päivityksiä, anna laitteen päivittyä rauhassa. Tähän voi kulua muutamia minuutteja. 

Yhdistä maksupääte ja kassasovellus 

  • Yhdistä maksupääte Checkout POS -sovelluksen Laitehallinnassa (Valikko -> Hallinta -> Laitehallinta). Tämän jälkeen ruudulle avautuu lista, jossa lukee maksupäätteesi (Yomani) sarjanumero. 
  • Paina maksupäätteen sarjanumeroa sovelluksessa näkyvästä listasta, jonka jälkeen maksupäätteesi on yhdistetty. 

Laitehallinta osoittaa liitetyt laitteet vihreällä pallolla laitteen nimen perässä. 

Verkkovirta

Maksupääte tulee olla koko ajan kytkettynä virtajohtoon. Jos maksupäätteen irrottaa virtajohdosta, kestää uudelleenkäynnistyksessä noin 5 minuuttia.

 

Ongelmatilanteet käynnistämisessä ja resetointi

Jos maksupääte ilmoittaa, että "maksupääte ei käytössä", poista virtajohto ja yhdistä se uudelleen. Mikäli maksupäätteen uudelleenkäynnistäminen ei korjaa ongelmaa, resetoi maksupääte kaksi kertaa putkeen, jolloin maksupääte päivittää itsensä. 

Maksupäätteen resetointi

Resetointi tapahtuu painamalla laitteen päädyssä olevaa pientä painiketta noin 10 sekunnin ajan esimerkiksi kynällä. Odota, kunnes maksupääte käynnistyy uudelleen.

 
Lue myös:

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Soita numeroon: 010 252 0800.
    Kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 € / puhelu + 0,167 € / min (hinta sisältää ALV:n).

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen kassatuki@checkout.fi