Neuvoja ja vastauksia Checkout-tiimiltä

Asiakas kertoo maksaneensa tilauksensa, mutta en näe sitä maksettuna verkkokaupassani, kuinka toimin?

Tarkista ensin maksutapahtuman tila Checkoutin järjestelmässä. Kirjaudu Extranettiin ja etsi asiakkaan maksutapahtuma esimerkiksi päivämäärän, summan, verkkokauppasi viitteen tai asiakkaan nimen avulla.

Jos maksutapahtuma löytyy ja on tilassa "Maksettu" tai "Maksettu ja tilitetty"

  • Maksutapahtuma on käsitelty normaalisti ja rahat tilitetään sinulle. Voit käsitellä tilauksen eteenpäin verkkokauppasi puolella tai jos asiakas ei enää halua tuotetta, tehdä sille palautuksen Extranetissä.

Jos maksutapahtuma löytyy mutta on tilassa "Uusi" tai "Keskeytetty".

  • Pyydä asiakkaalta tosite maksutapahtumasta (esimerkiksi kuvankaappaus verkkopankista).
    • Jos asiakkaan tosite vastaa maksutapahtuman tietoja, on asiakas todennäköisesti sulkenut verkkoselaimensa ennen paluuta verkkopankistaan. Tällaisessa tilanteessa maksutapahtuma rekisteröityy automaattisesti maksetuksi 1-3 pankkipäivän kuluessa asiakkaan suorituksesta.
      • Jos maksutapahtuma näkyy tämän ajan jälkeen maksettuna, voit käsitellä tilauksen eteenpäin verkkokauppasi puolella tai jos asiakas ei enää halua tuotetta, tehdä sille palautuksen Extranetissä.
      • Jos maksutapahtuma ei tähänkään mennessä ole muuttunut maksetuksi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme ja toimita meille asiakkaalta saamasi tosite maksutapahtumasta.
    • Jos asiakkaan tosite ei vastaa maksutapahtuman tietoja, maksu on todennäköisesti saapunut Checkoutille mutta ei ole kohdistunut oikein maksutapahtumalle. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme ja toimita meille asiakkaalta saamasi tosite maksusta

Jos tapahtumaa ei löydy ollenkaan

  • Pyydä asiakkaalta tosite maksutapahtumasta (esimerkiksi kuvankaappaus verkkopankista). Ole sen jälkeen yhteydessä asiakaspalveluumme ja toimita meille asiakkaalta saamasi tosite maksusta
Tilaa nyt

Tilaa Checkout käyttöösi!

Aloita kaupanteko valitsemalla sopiva paketti ja tilaamalla palvelu käyttöösi.

Tilaa nyt

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–su 6.00–23.00 kaikissa kysymyksissäsi.

  • Soittamalla

    Tavoitat asiakaspalvelumme puhelimitse numerosta 0800 552 010.

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen asiakaspalvelu@op-maksupalvelu.fi.

  • Chatissa

    Sivuston alakulman chat auttaa asiakaspalvelun aukioloaikoina.

  • Lomakkeella

    Voit jättää myös yhteydenottopyynnön lomakkeellamme.