Neuvoja ja vastauksia Checkout-tiimiltä

Maksujen haku

Uudessa Extranetissä maksutapahtumia voi hakea entistä laajemmilla hakuvaihtoehdoilla. 

Hae maksutapahtumia seuraavasti:

  1. Mene ylänavigaatiosta kohtaan Maksaminen -> Maksutapahtumat
  2. Nähdäksesi kaikki hakuvaihtoehdot paina Näytä lisää hakuvaihtoehtoja
  3. Syötä haluamasi vaihtoehdot kenttiin ja paina Hae

Hakuvaihtoehdot

Maksutapahtumat-kohdassa näet oletuksena listauksen sadasta viimeisimmästä maksutapahtumasta. Hakutoiminnon avulla voit hakea yksittäisiä maksutapahtumia tai maksutapahtumia tietyillä kriteereillä. Voit käyttää yhtä tai vaikka kaikkia vaihtoehtoja maksutapahtumien etsimiseen ja suodattamiseen.

Näyttökuva 2019-9-24 kello 14.55.46

Vaihtoehtoina ovat:

  • Nimi: Käytä asiakkaan etunimeä tai sukunimeä tai molempia.
  • Summa: Määrittele tarkka summa tai minimi- ja maksimisumma, joiden väliltä haluat hakea. Summan voi antaa kahden desimaalin tarkkuudella tai kokonaislukuna.
  • Arkistointitunnus: Käytä maksun arkistointitunnusta.
  • Maksutapa: Valitse aukeavasta pudotusvalikosta kaikki tai tietyt maksutavat. Oletuksena on valittuna kaikki maksutavat.
  • Viite: Käytä maksun viitettä. Viitteellä viitataan sekä verkkokaupan että Checkoutin viitenumeroon.
  • Kuvaus: Syötä maksutapahtuman kuvaus tai jokin kuvauksen sisältämä sana. Kuvaus tarkoittaa tuotetietoa, ja riippuu verkkokaupan asetuksista, siirtyykö se Checkoutille.
  • Tilitysraportti: Syötä tilitysraportin numero. Saat näkyviin tietyn numeroisen tilitysraportin maksutapahtumat.
  • Päivämäärä: Syötä tarkka päivä tai päivämäärät, joiden väliltä haluat hakea. Päivämääräsuodatukseen voi valita maksimissaan kolmen kuukauden ajan.
  • Aika: Syötä tarkka kellonaika tai kellonajat, joiden väliltä haluat hakea.
  • Tila: Valitse maksun tila, jolla haluat hakea. Tiloja ovat:
    • Uusi
    • Maksettu
    • Maksettu, odottaa hyväksyntää
    • Keskeytetty
    • Maksettu ja tilitetty
  • Palautukset: Valitse maksutapahtuman tila. Vaihtoehtoja ovat:
    • Kaikki maksutapahtumat
      • Haetaan kaikkia maksutapahtumia
    • Palautetut maksutapahtumat
      • Haetaan tapahtumia, joihin on tehty  palautus
    • Palautustapahtumat
      • Haetaan palautustapahtumia (ei siis alkuperäisiä maksuja)
    • Palautetut maksut ja palautustapahtumat
      • Haetaan molempia yllä kuvattuja

Näyttökuva 2019-9-24 kello 15.04.49Esimerkki: hakukriteereinä on käytetty maksajan nimeä, summaa, maksutapaa, päivämäärää ja maksun tilaa.

Maksutapahtuman tarkastelu

Jos haluat tarkastella yksittäistä maksutapahtumaa, klikkaa hakutuloksissa sen kohdalta. Maksutapahtuman yksityiskohtaiset tiedot aukeavat omaan näkymään.

Tulosten tallentaminen

Jos haluat tallentaa maksutapahtumat tietokoneellesi, paina maksutapahtumalistan yläpuolella näkyvää Lataa CSV -komentoa ja tallenna tiedosto koneellesi.

Tilaa nyt

Tilaa Checkout käyttöösi!

Aloita kaupanteko valitsemalla sopiva paketti ja tilaamalla palvelu käyttöösi.

Tilaa nyt

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–su 6.00–23.00 kaikissa kysymyksissäsi.

  • Soittamalla

    Tavoitat asiakaspalvelumme puhelimitse numerosta 0800 552 010.

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen asiakaspalvelu@op-maksupalvelu.fi.

  • Chatissa

    Sivuston alakulman chat auttaa asiakaspalvelun aukioloaikoina.

  • Lomakkeella

    Voit jättää myös yhteydenottopyynnön lomakkeellamme.