Neuvoja ja vastauksia tiimiltämme

Maksujen haku

Tästä löydät ohjeet maksutapahtumien tarkasteluun sekä yksittäisten maksutapahtumien hakuun.

Hae maksutapahtumia seuraavasti:

  1. Valitse sivunavigaatiosta kohta Maksutapahtumat
  2. Nähdäksesi kaikki hakuvaihtoehdot paina Näytä lisää hakuvaihtoehtoja. Löydät lisätietoja hakuvaihtoehdoista alta.
  3. Syötä haluamasi hakuvaihtoehdot kenttiin ja paina Hae.

 

Hakuvaihtoehdot

Maksutapahtumat-kohdassa näet oletuksena listauksen viimeisimmistä maksutapahtumista. Hakutoiminnon avulla voit hakea yksittäisiä maksutapahtumia tai maksutapahtumia tietyillä kriteereillä. Voit käyttää yhtä tai vaikka kaikkia vaihtoehtoja maksutapahtumien etsimiseen ja suodattamiseen.

maksutapahtumien haku 2

Vaihtoehtoina ovat:

  • Etunimi tai sukunimi: Käytä asiakkaan etunimeä tai sukunimeä tai molempia.
  • Summa: Määrittele tarkka summa tai minimi- ja maksimisumma, joiden väliltä haluat hakea. Summan voi antaa kahden desimaalin tarkkuudella tai kokonaislukuna.
  • Arkistointitunnus: Käytä maksun arkistointitunnusta.
  • Maksutapa: Valitse aukeavasta pudotusvalikosta kaikki tai tietyt maksutavat. Oletuksena on valittuna kaikki maksutavat.
  • Transaktiotunniste: Käytä maksun transaktiotunnistetta.
  • Viite: Käytä maksun viitettä. Viitteellä viitataan sekä verkkokaupan että Checkoutin viitenumeroon.
  • Kuvaus: Syötä maksutapahtuman kuvaus tai jokin kuvauksen sisältämä sana. Kuvaus tarkoittaa tuotetietoa, ja riippuu verkkokaupan asetuksista, siirtyykö se Checkoutille.
  • Tilitysraportti: Syötä tilitysraportin numero. Saat näkyviin tietyn numeroisen tilitysraportin maksutapahtumat.
  • Päivämäärä: Syötä tarkka päivä tai päivämäärät, joiden väliltä haluat hakea. Päivämääräsuodatukseen voi valita maksimissaan kolmen kuukauden ajan.
  • Aika: Syötä tarkka kellonaika tai kellonajat, joiden väliltä haluat hakea.
  • Tila: Valitse maksun tila, jolla haluat hakea. Tiloja ovat:
    • Uusi
    • Maksettu
    • Katevaraus
    • Maksettu, odottaa hyväksyntää
    • Keskeytetty
    • Maksettu ja tilitetty
  • Palautukset: Valitse maksutapahtuman tila. Vaihtoehtoja ovat:
    • Kaikki maksutapahtumat: haetaan kaikkia maksutapahtumia.
    • Palautetut maksutapahtumat: haetaan tapahtumia, joihin on tehty palautus.
    • Palautustapahtumat: haetaan palautustapahtumia (ei siis alkuperäisiä maksuja).
    • Palautetut maksut ja palautustapahtumat: haetaan molempia yllä kuvattuja.

Näyttökuva 2019-9-24 kello 15.04.49Esimerkki: hakukriteereinä on käytetty maksajan nimeä, summaa, maksutapaa, päivämäärää ja maksun tilaa.

Yksittäisen maksutapahtuman tarkastelu

Jos haluat tarkastella yksittäistä maksutapahtumaa, klikkaa hakutuloksissa sen kohdalta. Maksutapahtuman yksityiskohtaiset tiedot aukeavat omaan näkymään. Samassa näkymässä voit myös tehdä maksutapahtumalle palautuksen.

>> Lue tarkempi ohje palautuksiin.

Tulosten tallentaminen

Jos haluat tallentaa maksutapahtumat tietokoneellesi, paina maksutapahtumalistan yläpuolella näkyvää Lataa CSV -komentoa ja tallenna tiedosto koneellesi.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

  • Soittamalla

    Tavoitat asiakaspalvelumme puhelimitse numerosta 0800 552 010.

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen asiakaspalvelu@checkout.fi.

  • Lomakkeella

    Voit jättää myös yhteydenottopyynnön lomakkeellamme.