Neuvoja ja vastauksia Checkout-tiimiltä

Mitä erilaiset maksutapahtumien tilat tarkoittavat Extranetissä?

Uusi
  • Maksutapahtuma on luotu järjestelmään, mutta sitä ei ole maksettu. "Uusi" tilassa olevia tahtumia syntyy kauppiastilillesi esimerkiksi kun asiakas siirtyy verkkokaupassasi kassalle ja hänelle näytetään maksupainikkeet.
  • On aivan normaalia nähdä "Uusi" tilassa olevia tapahtumia, joita ei koskaan makseta. Tämä on normaalia asiakaskäyttäytymistä, jossa asiakas ei maksakkaan tuotetta siirryttyään maksutapavalintaan
  • "Uusi" tilassa olevat maksutapahtumat siirtyvät automaattisesti "Keskeytetty" tilaan noin kahden viikon kuluessa jos niitä ei makseta
Maksettu
  • Asiakas on maksanut maksutapahtuman
  • Maksutapahtuma tilitetään sinulle normaalisti valitun tilitysnopeuden mukaan
Maksettu ja tilitetty
  • Asiakas on maksanut maksutapahtuman ja se on tilitetty sinulle
Maksettu, odottaa hyväksyntää
  • Maksutapahtuma on lähetetty laskutuskumppanille ja odottaa käsittelyä.
  • Maksutapahtuman tila muuttuu laskutuskumppanin käsittelyn jälkeen joko "Maksettu" tai "Keskeytetty" tilaan
Maksettu, palautettu
  • Asiakas on maksanut maksutapahtuman ja sille on tehty palautus koko maksutapahtuman summalla
Maksettu, osittain palautettu
  • Asiakas on maksanut maksutapahtuman ja sille on tehty palautus maksutapahtuman osittaisella summalla
  • Maksutapahtumaa voidaan palauttaa vielä jäljellä oleva summa
Keskeytetty
  • Maksutapahtuma on keskeytynyt. Mahdollisia keskeytymisen syitä ovat
    • Maksutapahtumaa ei ole maksettu kahden viikon kuluessa
    • Asiakas perui maksun esimerkiksi verkkopankissaan
    • Maksutapakumppani ei hyväksynyt maksua, esimerkiksi luottokortilla ei ollut riittävästi varoja maksun suorittamiseen

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–su 6.00–23.00 kaikissa kysymyksissäsi.

  • Soittamalla

    Tavoitat asiakaspalvelumme puhelimitse numerosta 0800 552 010.

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen asiakaspalvelu@op-maksupalvelu.fi.

  • Chatissa

    Sivuston alakulman chat auttaa asiakaspalvelun aukioloaikoina.

  • Lomakkeella

    Voit jättää myös yhteydenottopyynnön lomakkeellamme.