Neuvoja ja vastauksia Checkout-tiimiltä

Mitä erilaiset maksutapahtumien tilat tarkoittavat Extranetissä?

Uusi
  • Maksutapahtuma on luotu järjestelmään, mutta sitä ei ole maksettu. "Uusi" tilassa olevia tahtumia syntyy kauppiastilillesi esimerkiksi kun asiakas siirtyy verkkokaupassasi kassalle ja hänelle näytetään maksupainikkeet.
  • On aivan normaalia nähdä "Uusi" tilassa olevia tapahtumia, joita ei koskaan makseta. Tämä on normaalia asiakaskäyttäytymistä, jossa asiakas ei maksakkaan tuotetta siirryttyään maksutapavalintaan
  • "Uusi" tilassa olevat maksutapahtumat siirtyvät automaattisesti "Keskeytetty" tilaan noin kahden viikon kuluessa jos niitä ei makseta
Maksettu
  • Asiakas on maksanut maksutapahtuman
  • Maksutapahtuma tilitetään sinulle normaalisti valitun tilitysnopeuden mukaan
Maksettu ja tilitetty
  • Asiakas on maksanut maksutapahtuman ja se on tilitetty sinulle
Maksettu, odottaa hyväksyntää
  • Maksutapahtuma on lähetetty laskutuskumppanille ja odottaa käsittelyä.
  • Maksutapahtuman tila muuttuu laskutuskumppanin käsittelyn jälkeen joko "Maksettu" tai "Keskeytetty" tilaan
Maksettu, palautettu
  • Asiakas on maksanut maksutapahtuman ja sille on tehty palautus koko maksutapahtuman summalla
Maksettu, osittain palautettu
  • Asiakas on maksanut maksutapahtuman ja sille on tehty palautus maksutapahtuman osittaisella summalla
  • Maksutapahtumaa voidaan palauttaa vielä jäljellä oleva summa
Keskeytetty
  • Maksutapahtuma on keskeytynyt. Mahdollisia keskeytymisen syitä ovat
    • Maksutapahtumaa ei ole maksettu kahden viikon kuluessa
    • Asiakas perui maksun esimerkiksi verkkopankissaan
    • Maksutapakumppani ei hyväksynyt maksua, esimerkiksi luottokortilla ei ollut riittävästi varoja maksun suorittamiseen
Tilaa nyt

Tilaa Checkout käyttöösi!

Aloita kaupanteko valitsemalla sopiva paketti ja tilaamalla palvelu käyttöösi.

Tilaa nyt

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–su 6.00–23.00 kaikissa kysymyksissäsi.

  • Soittamalla

    Tavoitat asiakaspalvelumme puhelimitse numerosta 0800 552 010.

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen asiakaspalvelu@op-maksupalvelu.fi.

  • Chatissa

    Sivuston alakulman chat auttaa asiakaspalvelun aukioloaikoina.

  • Lomakkeella

    Voit jättää myös yhteydenottopyynnön lomakkeellamme.