Neuvoja ja vastauksia Checkout-tiimiltä

Uusi Extranet pähkinänkuoressa

Uusi Checkoutin Extranet palvelee kauppiaita entistä paremmin. Parannuksia ja uudistuksia on tehty käyttäjähallintaan, maksutapahtumien ja palautuksien hallinnointiin sekä käytettävyyteen. Alta löydät koosteen uusista ominaisuuksista.

Uudistettu käyttäjähallinta

Käyttäjähallinnan uudistukset parantavat kauppiastilien ja niiden sisältämien tietojen tietoturvallisuutta ja vähentävät väärinkäytösten riskiä.

  • Uudessa Extranetissa on mahdollista luoda jokaiselle käyttäjälle yksilölliset käyttäjätilit. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoite.
  • Käyttäjät voivat vaihtaa salasanansa itse ja palauttaa unohtuneen salasanan.
  • Käyttäjätunnuksille voi antaa erilaisia käyttäjärooleja, jotka antavat oikeudet mm. tietojen muokkaamiseen ja maksutapahtumien käsittelyyn. Pääkäyttäjät voivat luoda uusia käyttäjiä ja antaa näille rooleja.
  • Jos yrityksellä on useita kauppiastilejä samalla y-tunnuksella, voivat käyttäjät siirtyä näiden välillä ilman erillistä ulos- ja sisäänkirjautumista.

Lue lisää käyttäjähallinnasta

Monipuolisempi maksutapahtumahaku

Uudessa Extranetissa on nykyistä monipuolisemmat mahdollisuudet hakea maksutapahtumia sekä tallentaa hakutuloksia.

  • Tapahtumia voi jatkossa hakea entistä laajemmilla hakukriteereillä: esimerkiksi tilaajan nimellä, maksun kuvauksella tai tilitysraportilla, ja hakukriteerit voi tallentaa.
  • Yksittäisten maksu- ja palautustapahtumien tietojen esitystä on selkeytetty siten, että kunkin tapahtuman tiedot avautuvat näkyville omaan näkymäänsä.
  • Hakutuloksen maksutapahtumat voi ladata CSV-tiedostona omalle koneelle.
  • Tilitysraporttien erittelyt haetaan jatkossa samaisella CSV-tiedostolla nykyisen tekstimuotoisen erittelyn sijaan.

Lue lisää maksujen hausta

Yksinkertaisempi palauttaminen

Maksujen palautusten tekeminen onnistuu jatkossa entistä sujuvammin Extranetin kautta.

  • Checkoutin uusien maksurajapintojen kautta tehtyjen maksujen palatuksille voi jättää kommentin, joka tallentuu palautustapahtuman tietoihin.
  • Maksutapahtumalla näytetään palautushistoria, josta näkee palautusten tekijät ja pääsee tarkastelemaan yksittäisen palautustapahtuman tietoja.
  • Shop-in-Shop pääkauppiaat voivat palauttaa alikauppiaiden maksuja ostosrivikohtaisesti, jos maksut on tehty Checkoutin uusilla maksurajapinnoilla.

Lue lisää Checkoutin uusista maksurajapinnoista.

 

Helpompaa maksujen keräämistä maksulinkin avulla

Voit halutessasi luoda maksutapahtuman Extranetissa ja lähettää maksuohjeet eli ns. maksulinkin asiakkaalle. Maksulinkkien avulla voit kerätä maksuja asiakkailtasi esimerkiksi tilanteissa, joissa tuote ei ole valittavissa verkkokauppasi valikoimasta tai jos asiakas ei halua tai pysty käyttämään verkkokauppaa.

  • Extranetin kautta luotaville maksulinkeille voi jatkossa antaa oman viitteen.
  • Maksun tiedot voi kopioida helposti leikepöydälle ja lähettää ne omasta sähköpostista asiakkaalle.

Muut uudistukset

  • Extranetin käyttö pieneillä näytöillä on jatkossa sujuvampaa näytön kokoon mukautuvan käyttöliittymän ansiosta.
  • Maksutapojen asetusten muokkaaminen helpottuu selkeämmän käyttöliittymän ansiosta.
  • Osamaksujen ja laskujen sekä suoraveloitusten manuaalinen vahvistaminen ei tule olemaan mahdollista.
  • Kauppiaaksi tuleminen ja sopimuksen sähköinen allekirjoitus yksinkertaistuvat jatkossa.

 

Tilaa nyt

Tilaa Checkout käyttöösi!

Aloita kaupanteko valitsemalla sopiva paketti ja tilaamalla palvelu käyttöösi.

Tilaa nyt

Jäikö jokin askarruttamaan?

Ota yhteyttä! Kotimainen asiakaspalvelumme auttaa ma–su 6.00–23.00 kaikissa kysymyksissäsi.

  • Soittamalla

    Tavoitat asiakaspalvelumme puhelimitse numerosta 0800 552 010.

  • Sähköpostilla

    Lähetä viestisi osoitteeseen asiakaspalvelu@op-maksupalvelu.fi.

  • Chatissa

    Sivuston alakulman chat auttaa asiakaspalvelun aukioloaikoina.

  • Lomakkeella

    Voit jättää myös yhteydenottopyynnön lomakkeellamme.