4 syytä, miksi sinun tulee mahdollistaa mobiilimaksaminen verkkokaupassa

Kuluttajien vaatimukset verkkokaupan palvelutasoa kohtaan ovat muuttuneet merkittävästi viime vuosina. Verkko-ostamisesta on tullut mobiilipainotteisempaa, ja mobiilimaksutapojen suosio on kasvanut räjähdysmäisesti. Esittelemme neljä syytä, miksi mobiilimaksamisen kelkkaan kannattaa hypätä.

1. Mobiiliystävällinen verkkokauppa menestyy paremmin

Mobiiliostaminen yleistyy kovaa vauhtia, ja maailmanlaajuisesti yli puolet verkko-ostoksista tehdään mobiililaitteilla. Koska nuoret diginatiivit käyttävät mobiililaitteita aiempia sukupolvia enemmän, ei kasvu tule ainakaan heikkenemään.  

Tämän vuoksi verkkokaupan mobiilioptimointi on välttämätöntä. Mobiilioptimoinnin rinnalle tarvitaan luontevana jatkumona mahdollisuus mobiilimaksamiseen, sillä rajallinen tai ylimääräistä työtä aiheuttava maksutapavalikoima voi käännyttää kuluttajan pois kassalla.

Tarkastele verkkokauppasi ostopolkua kokonaisuutena, joka on suunniteltu alusta loppuun helppokäyttöiseksi ja johdonmukaiseksi kuluttajalle – laitteesta riippumatta.

 

2. Mobiilimaksaminen on helppoa ja turvallista

Mobiilimaksaminen on arkipäiväistynyt viime vuosina – ihmekö tuo, kun käyttökokemus on moniin maksutapoihin verrattuna nopea ja turvallinen. Mobiilimaksaminen on yksinkertaista, sillä se ei vaadi esimerkiksi luottokorttitietojen erillistä syöttämistä.

Checkoutin välittämien maksujen joukossa mobiilimaksutapojen osuus kasvoi vuonna 2020 jopa 118 % edelliseen vuoteen verrattuna.

► Lue myös: Apple Pay ja muut mobiilimaksutavat parantavat ostokokemusta verkkokaupassa

 

3. Mobiilimaksamisen mahdollisuus näkyy suoraan myyntiluvuissa

Lähes jokaiselle verkkokaupassa vierailleelle on tuttua keskeyttää ostaminen sopivan tai tutun maksutavan puuttuessa. Tätä ilmiötä seurataan verkkokaupoissa ostoskorin hylkäysprosentilla, joka on Baymard Instituten teettämän tutkimuksen mukaan jopa yli 69%. Mobiilimaksamisella on suora vaikutus tähän prosenttiin: mitä helpompaa maksaminen on, sitä todennäköisemmin ostos tehdään. 

Mobiilimaksamisen teho perustuukin siihen, että helpoin mahdollinen maksutapa on aina käden ulottuvilla.

 

4. Mobiilimaksaminen sopii verkkokauppoihin, sovelluksiin ja myymälöihin

Mobiilimaksaminen ei ole pelkästään verkkokaupan juttu, vaan se sopii myös myymälöihin, tapahtumiin ja sovelluksiin – joissa se toimiikin erityisen hyvin.

Mobiilimaksaminen kannattaa tarjota kaikissa myyntikanavissasi, jotta ostokokemus pysyy mahdollisimman samankaltaisena kanavasta riippumatta.  Kivijalkaliikkeissä nopea mobiilimaksamisen lyhentää jonotusaikaa ja parantaa asiakaskokemusta.

► Tutustu myös OP Kassaan

 

Avaimet kattavan maksutapavalikoiman tarjoamiseen

Oletko suunnittelemassa verkkokaupan perustamista? Tai haluatko tietää lisää verkkomaksamisesta ja verkkokaupan maksutavoista?

Checkout tarjoaa käyttöösi laajan maksutapavalikoiman. Siihen kuuluvat kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet, yleisimmät maksukortit, valikoima lasku- ja osamaksutapoja sekä mobiilimaksutavoista Apple Pay, MobilePay, Pivo ja Siirto.

► Lue lisää: Verkkokaupan maksutavat pähkinänkuoressa