Asiakastarina: Kellumo tarjoaa täydellistä rentoutumista


Verkkokauppa on tänä päivänä tärkeä myyntikanava myös hyvinvointi- ja elämyspalveluissa.
Rentoutuskelluntaan erikoistuneen Kellumon konseptissa verkkokaupalla on ollut alusta asti vahva asema.

Kellumon yrittäjä Teppo Räisänen toteaa, että kun haluaa rakentaa laajan kattauksen erilaisia hyvinvointipalveluita, jotka löytyvät keskitetysti yhdestä paikasta, on verkkokaupan oltava oleellinen osa strategiaa.

Tavoitteena auttaa stressaantuneita ja unettomuudesta kärsiviä

Räisänen kertoo kellunnalla olevan monipuolisia hyvinvointivaikutuksia: kelluntatankissa saavutettava syvärentoutunut, ärsykkeistä vapaa tila on tuonut monille asiakkaille helpotusta esimerkiksi stressiin ja unettomuuteen.

Rentoutuskellunnan juuret yltävät Yhdysvalloissa 1950-luvulle, jolloin se kehitettiin aivotutkimuksen avuksi. Ensimmäistä kertaa kokeileville kelluminen on usein iso elämys.

– Viikoittain kuulee, että Vau! Säännöllisesti käyvät puolestaan huomaavat selvemmin kellumisen hyvinvointivaikutuksen, kertoo Räisänen.

Kelluntakeskusyrittäjäksi lähteminen oli Räisäsen mukaan osittain sattumaa, kuten monet asiat elämässä. Liikeidea syntyi, kun tuttava kertoi rentoutuskellunnasta.

– Kuulin miten tankki, jossa on 1000 litraa vettä ja 500 kg epsom-suolaa, ja joka kelluttaa kuin Kuollutmeri, oli vauhdittanut erään urheilijan pahan olkapäävamman parantumista. Olin kummissani.

Kelluntakeskus alkoi vaikuttaa hyvältä liikeidealta, kun selvisi, että Helsingin kokoisissa yhdysvaltalaiskaupungeissa keskuksia oli tyypillisesti useita, mutta Suomessa ei silloin vielä ainuttakaan. Tarve oli selvä.

Samat hyvinvointivaikutukset yhdistävät palveluita

Kun löytyneeseen liiketilaan mahtui kahden kelluntatankin lisäksi vielä jotakin muuta, kuuli Räisänen Suomessa kehitetystä Neurosonic-matalataajuushoidosta.

– Kävin testaamassa menetelmää ja tapaamassa sen kehittäjää, psykoterapeutti Marco Kärkkäistä. Luin paljon aiheesta ja vakuutuin. Neurosonicilla on monia samoja vaikutuksia kuin rentoutuskellunnalla. Sillä on saatu hyviä tuloksia esimerkiksi unihäiriöiden hoidossa.

Räisänen toivoo, että myös yritykset löytäisivät Kellumon palvelut paremmin. Tarjolla on monenlaisia paketteja henkilöstön työhyvinvointiin kuten tykypäiviin ja tiimiporukoille.

– Palvelumme ovat kustannustehokasta, ennaltaehkäisevää terveyden huoltamista, ja ne käyvät kaikille. Maksavien asiakkaidemme ikähaitari on ollut 14–85 vuotta.

Yrityspalveluita kehitetään ja ollaan rakentamassa entistä kattavammaksi. Valikoimaan on tuotu myös joogaa ja taideterapeuttisia iltapäiviä. Kellumon palvelut löytyvät näppärästi Helsingin Kampista, eikä tiimien näin tarvitse lähteä rauhoittumaan korpihotelliin saakka.

Verkkokaupasta palveluiden ostaminen on helppoa

Vaikka kivijalkamyynnin osuus on Kellumolla suurempi, oli myös verkkokaupan perustaminen itsestään selvää. Verkkokaupan merkitys korostuu varsinkin lahjasesonkeina kuten jouluna.

– Ostamisen helppous on nykyihmisille ratkaisevaa. Useimmat eivät halua lähteä esimerkiksi räntäsateeseen hakemaan tarvitsemiaan tuotteita.

Yrityksen keskeisiä periaatteita on, että sen toiminta on vastuullista ja ekologista, ja vaikutus ympäristöön olisi mahdollisimman pieni. Tämä näkyy Kellumossa muun muassa tuulisähkön käyttämisenä ja ekologisten pesuaineiden tarjoamisessa asiakkaille.

Checkoutin maksunvälityspalveluun Kellumo päätyi OPn asiakkuuden kautta, sillä Checkout on osa OP Ryhmää. Merkitsevää oli valita luotettava, tunnettu palveluntarjoaja. 

Myös yrittäjän tärkeä löytää aikaa rentoutumiselle

Räisänen haluaa kannustaa kaikkia kiireisiä, työstään innostuneita yrittäjiä ottamaan aikaa myös rentoutumiselle ja palautumiselle.

– Kun pystyy pitämään itsensä pirteänä, yrityskin voi paremmin. Kirkkailla aivoilla tulee parempia päätöksiä. Kun sairastavuus vähenee, ei tarvitse olla puolikuntoisena töissäkään.

Maailmalta löytyy useita johtajia ja urheilijoita, joilla on tapana mennä kelluntatankkiin ennen tärkeitä koitoksia, kertoo Räisänen. Henkinen valmentautuminen on huippu-urheilussa ja kilpailluilla aloilla välttämätöntä. Kelluminen on yksi tehokas keino tähän.

Tutustu Kellumon palveluihin heidän sivuillaan!

 

 

Katso lisää asiakastarinoitamme:

Kuluttajien kiinnostus ekologisuuteen näkyy Ruohonjuuren joulumyynnissä

Sydänliitto – yli 60 vuotta suomalaisen sydänterveyden edistämistä

Irti Maasta – kiipeileminen on hauskanpitoa

 

Suunnitteletko yrittäjäksi lähtemistä ja verkkokaupan perustamista? Olemme koonneet yksiin kansiin digimarkkinoinnin tärkeimmät vinkit, joiden avulla ensiaskeleet sujuvat vaivattomasti. Tutustu ilmaiseen tietopakettimme!