Verkkokaupan markkinointiautomaatio tehostaa myyntiä ja parantaa asiakaskokemusta. Lue vinkit markkinointiautomaatiossa onnistumiseen.
Miten 25.5.2018 sovellettavaksi tullut EU:n tietosuoja-asetus (GDPR) on otettu meillä huomioon? Muuttuiko Checkoutin kauppiaan näkökulmasta jokin? Kokosimme yhteen kaiken, mitä sinun tulee tietää.
Palvelumme on luottamusliiketoimintaa, joten asiakkaidemme tietojen ja yksityisyyden turvaaminen on meille erityisen tärkeää. Asiakkaillamme on oikeus olla varma, että heidän tietonsa ovat meillä taatusti hyvässä tallessa.
Olemme päivittäneet sivuillemme kattavasti infoa muun muassa Checkoutin ja kauppiaan välisestä suhteesta, asiakkaidemme henkilötietojen käytöstä ja oikeuksista sekä esimerkiksi kävijäseurannastamme. Haluamme kertoa läpinäkyvästi, miten toimimme ja kuinka varmistamme sekä tietosuojan että tietoturvan toteutumisen.
Kauppiaamme voivat käydä tarkistamassa asiakkuutensa tiedot itse Extranetistä, ja suosittelemmekin jokaista vilkaisemaan niiden ajantasaisuuden vaikka saman tien.
Checkout Finland ja kukin kauppias ovat itsenäisiä rekisterinpitäjiä. Molemmat laativat selosteet vastuullaan olevista henkilötietojen käsittelytoimista ja huolehtivat rekisterinpitäjälle asetetuista velvollisuuksista. Tästä näkökulmasta GDPR ei muuta Checkoutin ja kauppiaan välistä henkilötietojen käsittelysuhdetta.
Mitä asiakkaidemme henkilötietoja me käsittelemme, mihin tarkoituksiin ja miten? Käymme läpi vastaukset näihin ja muihin yleisimmin mietityttäviin kysymyksiin tietosuojasivullamme. Löydät sivulta asiaa myös esimerkiksi oikeuksistasi asiakkaanamme.
Henkilötietojen käsittelystä kertoo tiivistetysti myös asiakasrekisterimme tietosuojaseloste. Se kuvaa muun muassa, mikä oikeusperuste henkilötietojen käsittelyyn eri tapauksissa on ja miten rekisterin suojaus Checkoutilla on järjestetty. Tietosuojaseloste korvaa aiemman rekisteriselosteen.
Tutustu tietosuojaselosteeseemme.
Palveluidemme analytiikka- ja markkinointiratkaisut hyödyntävät evästeitä ja vastaavia verkkotunnisteita. Näin kävijät saavat paremman asiakaskokemuksen ja asiointi on sujuvaa. Tietojen avulla voimme luoda kohderyhmiä ja tarjota kävijöille juuri heitä kiinnostavia sisältöjä ja mainontaa.
Kerromme eväste-, profilointi- ja kävijäseurannan käytännöistämme analytiikka ja evästeet -sivulla. Katso myös, miten evästeiden käyttö on mahdollista halutessasi kieltää joko selaimesta kokonaan tai palvelukohtaisesti. Huomioi kuitenkin, että tällöin kaikki palvelut eivät välttämättä toimi oikein.
B2B-uutiskirjeen lähettämiseen ei GDPR:n voimaantulon jälkeenkään pääasiassa tarvitse kysyä vastaanottajilta lupaa, kunhan sisältö on saajalle tämän työnkuvan kannalta osuvaa. Me emme kuitenkaan halua spämmätä: lähetämme tuoreimmat artikkelit ja muut kiinnostavat uutiset kokoavan kirjeemme vain heille, jotka ovat sen tilanneet. Myös poistuminen listalta on helppoa jokaisen uutiskirjeen lopusta.
Asiakkaillemme lähetämme lisäksi palvelun tuottamisen kannalta välttämätöntä asiakasviestintää.
Keräsimme sinulle aiheesta muutamia hyviä lukuvinkkejä, joihin olemme itse törmänneet tämän talven ja kevään aikana.
Tietosuoja-asiat tulevat työllistämään yrityksiä 25.5.2018 jälkeenkin, jolloin GDPR-siirtymäaika on ohi ja jolloin henkilötietojen käsittelyn on oltava tietosuoja-asetuksen mukaista. Maailma ei lopu eikä liiketoiminta lakkaa, vaan työ jatkuu, vaikka olisit vasta nyt heräämässä asiaan. Uskomme siis, että näistä lukuvinkeistä voi olla sinulle vielä hyötyä.
Emme ole tietosuojakonsultteja ja suosittelemme, että epäselvissä asioissa käännyt tietosuojajuristin puoleen.
Lue ainakin tämä Verkkokauppablogin juttu, jos et muuta ehdi.
Samaa asiaa kansainvälisestä näkökulmasta Oberlon sivulla.
Perusteellisemmat artikkelit tietosuojasta
Laita kahvi tippumaan ja kaiva eväät esiin, sillä seuraavien lukemiseen kuluu aikaa.
Tietosuojavaltuutetun ohjeistuksia organisaatioille.
Kuntaliiton selkosanainen kirjoitus tietosuoja-asetuksesta.
MyCashflown artikkeli
Shopifyn artikkeli
WooCommercen artikkeli
Econsultancyn artikkeli – 10 esimerkkiä hyvistä markkinointikäytännöistä
Oikotien Sopimuskone
IT2018-ehdot Teknologiainfo Teknovan sivuilla
verkkokaupan markkinointi
Verkkokaupan markkinointiautomaatio tehostaa myyntiä ja parantaa asiakaskokemusta. Lue vinkit markkinointiautomaatiossa onnistumiseen.
logistiikka
Mitä kuluttajat toivovat logistiikalta? Mitä verkkokauppiaan tulee huomioida logistiikassa ja miten varautua myyntipiikkeihin? Tästä löydät vastaukset.
verkkokaupan markkinointi
Kiinnostava sisältö houkuttelee asiakkaat verkkokauppaasi. Lue tästä asiantuntijan vinkit sisällöntuotantoon ja jakelukanaviin.