Kuluttajatuki

Illustration

Checkout on nyt osa Paytrailia

Checkout ja Paytrail ovat maksunvälityspalveluita, jotka tarjoavat maksutavat verkkokauppoihin ja -palveluihin sekä mobiilisovelluksiin. Yhdessä tarjoamme turvallista ja luotettavaa maksamista, ja välitämme maksusi perille.

Illustration

Kysyttävää? Ota yhteyttä!

Kuluttaja-asiakkaitamme palvelee Paytrailin kuluttajatuki.

  • Tutustu Paytrailin kuluttajasivustoon »
  • Katso myös, löydätkö vastauksen kysymykseesi sivun alalaidasta.

Usein kysytyt kysymykset

Onko verkkomaksaminen kauttanne turvallista?

Maksupalvelumme on kotimainen palvelu, joka kuuluu Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Toimintaamme säätelevät finanssialan tiukat lait ja säädökset. Otamme turvallisuuden vakavasti, ja se näkyy palvelun laadussa ja tietoturvassa sekä valvonnassa ja asiakasvalinnassa. Teemme yhteistyötä pankkien ja muiden maksulaitosten kanssa kehittääksemme alan käytänteitä entistä paremmiksi.

Miksi tililläni näkyy veloitus Checkoutille, vaikka en ole ostanut Checkoutilta mitään?

Checkout on välittänyt maksusi verkkokauppiaalle, ja saattaa siksi näkyä vastaanottajana. Jos et muista, mistä verkkokaupasta olet tehnyt ostoksen, tarkasta ensin sähköpostistasi oletko saanut tilausvahvistusta. Löydät tilausvahvistuksesta verkkokaupan yhteystiedot. Tarvittaessa asiakaspalvelumme auttaa maksun selvittämisessä. Ilmoitathan asiakaspalvelullemme tiedot maksun summasta ja päivämäärästä.

Miten toimin, kun maksu on mennyt tililtäni, mutta tuotetta ei ole toimitettu?

Ota ensin yhteyttä verkkokauppaan, josta olet tehnyt tilauksen. Jos et muista, mistä verkkokaupasta olet tehnyt oston, tarkasta ensin sähköpostistasi oletko saanut tilausvahvistusta. Löydät tilausvahvistuksesta verkkokaupan yhteystiedot.

Miten toimin, jos haluan reklamoida tai palauttaa tuotteen?

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittajana. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, ole yhteydessä verkkokauppaan, josta tilasit tuotteen.

Mistä saan kuitin tekemästäni ostoksesta?

Saat kuitin ottamalla yhteyttä verkkokauppaan, josta teit ostoksen.

Miten toimin, jos epäilen korttitietojeni tai pankkitunnusteni joutuneen vääriin käsiin?

Säilytä aina maksukorttiasi ja pankkitunnuksiasi huolellisesti, äläkä koskaan luovuta niitä kenellekään. Jos epäilet niiden joutuneen vääriin käsiin, voit sulkea korttisi ottamalla yhteyttä oman pankkisi sulkupalveluun.

Lue lisää korttiturvallisuudesta täältä

Jos epäilet joutuneesi identiteettivarkauden kohteeksi, ota yhteyttä poliisiin.

Lue lisää identiteettivarkauksista ja niiltä suojautumisesta

Sain teiltä sähköpostitse linkin tilinumeron antamista varten. Onko se turvallista?

Joissakin tilanteissa kauppias ei pysty palauttamaan maksua alkuperäisellä maksutavalla. Tällöin saat meiltä sähköpostitse linkin, jossa voit ilmoittaa suojatusti tilinumerosi palautuksen maksamista varten.

Palvelussa on vahva tunnistautuminen pankkitunnuksilla, ja sen käyttö on täysin turvallista. Tilinumeroa käytetään ainoastaan palautuksen suorittamiseen. Palautus näkyy tililläsi 1–3:n pankkipäivän kuluessa.