Kuluttajatuki

Illustration

Kotimaista ja turvallista verkkomaksamista

Checkout on kotimainen maksunvälityspalvelu, joka tarjoaa maksutavat kauppiaille verkossa, mobiilissa ja myymälässä. Palvelut ovat tällä hetkellä käytössä yli 10 000 suomalaisessa kaupassa, ja Checkout on välittänyt jo yli 12 miljoonaa maksutapahtumaa. Checkout on osa OP Ryhmää.

Illustration

Välitämme maksusi perille

Monipuolisesta maksutapavalikoimasta voit valita sinulle sopivimman, ja me välitämme maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi lukee saajana Checkout Finland, olemme toimineet maksunvälittäjänä.

  • OP
  • Nordea
  • Danske Bank
  • Aktia
  • Handelsbanken
  • Oma Säästöpankki
  • POP Pankki
  • S-Pankki
  • Säästöpankki
  • Ålandsbanken
  • Visa
  • MasterCard
  • American Express
  • Masterpass
  • MobilePay
  • Pivo
  • Siirto
  • OP Osta laskulla
  • Collector Bank
  • Mash
  • Jousto
  • AfterPay
  • AinaPay

Usein kysytyt kysymykset

Onko verkkomaksaminen kauttanne turvallista?

Checkout on kotimainen palvelu, joka kuuluu Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Toimintaamme säätelevät finanssialan tiukat lait ja säädökset. Otamme turvallisuuden vakavasti, ja se näkyy palvelun laadussa ja tietoturvassa sekä valvonnassa ja asiakasvalinnassa. Olemme osa OP Ryhmää ja teemme yhteistyötä pankkien ja muiden maksulaitosten kanssa kehittääksemme alan käytänteitä entistä paremmiksi. Tukenamme ovat myös OP:n monipuoliset asiantuntijapalvelut.

Miksi tililläni näkyy veloitus Checkoutille, vaikka en ole ostanut Checkoutilta mitään?

Checkout on välittänyt maksusi verkkokauppiaalle, ja saattaa siksi näkyä vastaanottajana. Jos et muista, mistä verkkokaupasta olet tehnyt ostoksen, tarkasta ensin sähköpostistasi oletko saanut tilausvahvistusta. Löydät tilausvahvistuksesta verkkokaupan yhteystiedot. Tarvittaessa asiakaspalvelumme auttaa maksun selvittämisessä. Ilmoitathan asiakaspalvelullemme tiedot maksun summasta ja päivämäärästä.

Miten toimin, kun maksu on mennyt tililtäni, mutta tuotetta ei ole toimitettu?

Ota ensin yhteyttä verkkokauppaan, josta olet tehnyt tilauksen. Jos et muista, mistä verkkokaupasta olet tehnyt oston, tarkasta ensin sähköpostistasi oletko saanut tilausvahvistusta. Löydät tilausvahvistuksesta verkkokaupan yhteystiedot.

Miten toimin, jos haluan reklamoida tai palauttaa tuotteen?

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittajana. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, ole yhteydessä verkkokauppaan, josta tilasit tuotteen.

Mistä saan kuitin tekemästäni ostoksesta?

Saat kuitin ottamalla yhteyttä verkkokauppaan, josta teit ostoksen.

Miten toimin, jos epäilen korttitietojeni tai pankkitunnusteni joutuneen vääriin käsiin?

Säilytä aina maksukorttiasi ja pankkitunnuksiasi huolellisesti, äläkä koskaan luovuta niitä kenellekään. Jos epäilet niiden joutuneen vääriin käsiin, voit sulkea korttisi ottamalla yhteyttä oman pankkisi sulkupalveluun.

Lue lisää korttiturvallisuudesta täältä

Jos epäilet joutuneesi identiteettivarkauden kohteeksi, ota yhteyttä poliisiin.

Lue lisää identiteettivarkauksista ja niiltä suojautumisesta